Vågar du så får du varje skärva av mitt hjärta

Har precis gått den längsta promenaden i hela mitt liv. Det är kanske inte mycket i andras ögon, men jag har aldrig känt mig såhär motiverad till att promenera förr. Visst har jag försökt att jogga innan, men det har alltid slutat med att jag tröttnat på det. Den här gången började jag med att gå 3km, sedan ökade jag succesivt till 5km och nu orkar jag gå 7km. Jag hade nog orkat gå längre, men jag vill inte pressa min kropp för mycket nu i början. Den är inte så van vid träning om man säger så. Nu ska jag bara hålla fast vid motivationen och fortsätta gå även om det blir tråkigt. Igår var jag på Ystad djurpark med C. Det var en fantastisk dag med mycket djur och värme. Jag höll i en killing för första gången i mitt liv och jag älskade det, men den blev inte så glad. Den skrek så att folk tittade, så jag släppte snabbt ner den till sitt syskon igen. Vi gick ganska länge och sedan åt vi hemgjorda tunnbrödsmackor med avokado, citron och räkor. 

Som jag säkert har skrivit innan, det är så otroligt skönt att ha någon som alltid är där. Någon man älskar så innerligt och någon man saknar så fort personen har gått. Jag älskar att hon ringer mig så fort hon tänker på något nytt, att vi delar samma värderingar och har samma (nästan i alla fall) humor. Det är så roligt att göra utflykter med henne, något så simpelt som att ta en promenad vid havet. Jag har aldrig varit så aktiv som jag är nu och jag tycker mer och mer om det. För ett år sedan höll jag livet mellan fingrarna, mina drömmar var inte större än sandkorn. Men nu har jag hela famnen full av längtan, livet får inte längre plats i handflatan. Hela mitt sätt att se saker på har expanderat drastiskt de senaste månaderna och det gör mig så glad.


 
 
Allmänt | |
#1 - - C:

Livet är här och nu, mitt hjärta! Inte sen och imorgon! Meningen med hela galenskapen är ju att fylla sin existens med liv, inte tvärtom! ♥️

Upp