För bakom min välpolerade ytfasad har jag en existensiell och elak kris

Igår spenderade jag min dag tillsammans med C. Först var jag hos henne en stund och sedan gick vi hem till mig och åt middag. Jag fick världens vackraste rosor av henne och blev så otroligt rörd. Hur fin får man vara? Jag har aldrig fått så många rosor innan, speciellt inte röda. Efter middagen klappade vi djuren en stund och sedan gick vi hem till henne igen och sov där. Att sova bredvid henne är något av det bästa jag vet. Hon ser så lugn och fridfull ut.

Idag vaknade jag upp till en nyduschad C och blev överöst med pussar och mysiga morgonkramar. Det är en sådan skillnad att vakna upp och vara glad istället för att tänka "Jaha, en helvetesdag till". Vi åt en god frukost med alla möjliga sorters tillbehör och lyssnade på Lisa Ekdahl och Winnerbäck. Hon skulle i väg till en vän vid halv två så jag följde med henne till stationen och sedan satte jag mig vid hamnen och skrev en stund. Vattnet glittrade varmt och måsarna skrattade. Jag älskar att titta på båtarna som kommer och går. Det ger mig en känsla av att allting bara är tillfälligt.

Imorgon ska jag upp tidigt för att fira mamma och Christoffer (min bror) på Saltan. Det är ett hotell som ligger vid stranden och de har världens godaste frukostbuffé. Ska träffa C på kvällen. Jag är så lycklig just nu.
Allmänt | |
#1 - - C:

Du förtjänar allt vackert, Vilse-Min. ❤️

Upp